Si no ho veus correctament mira'l al navegador clicant aquí
Si vols deixar de rebre aquest butlletí clica aquí
FORMACIÓ PER A EMPRENEDORS: 60 hores de formació en només 6 setmanes
El format del programa de formació per emprenedors que havíem fet fins ara era d’una o dues formacions al mes, i s’oferia tant en horari de matins com en horari de tardes. L’objectiu era arribar al màxim nombre de persones interessades possible, però la formació es dilatava molt en el temps i calien uns 6 mesos per a poder fer el programa complet.
Per a aquest 2020, que el programa ja arriba a la 14a edició, el format ha canviat completament i es concentra en només 60 hores. L’objectiu: que els emprenedors i les emprenedores que ho vulguin puguin fer tota la formació en només 6 setmanes.
Comencem el 26 de febrer parlant de competències emprenedores i, a partir d’aquí, cada dimecres i cada divendres al matí, fins al 3 d’abril, parlarem de gestió del temps, del Pla d’Empresa, de creativitat i innovació, de màrqueting digital, d’Instagram business o d’impostos, entre d’altres.
Un programa que inclou un total de 12 sessions que permeten inscriure’s de la primera a la última o bé només a aquelles que més interessin perquè cadascú es pugui fer el seu itinerari formatiu a mida.
Totes les sessions són gratuïtes i es fan a la seu de la FES (edifici Can Monsà – C/ Joan Pere Fontanella, 3 d’Olot).
L'IMPACTE I LA INFLUÈNCIA DE LA COMUNICACIÓ PERSONAL & PROFESSIONAL
De primera impressió només n’hi ha una, diuen. Saber què transmet la nostra imatge en l’àmbit professional i tenir eines per gestionar la nostra expressió i les nostres habilitats socials pot marcar la diferència a l’hora de causar una bona impressió.
De la mà de Consol Vilar, experta en protocol d’empresa, aprendrem a llegir què diu la nostra imatge de nosaltres mateixos i a mostrar una actitud positiva i proactiva amb els clients i companys de feina.
Com ens projectem i com ens veuen els altres? Com alinear la comunicació verbal i la no verbal? Saps que tu ets la teva carta de presentació i també la de la teva empresa?
Si vols adquirir eines i habilitats per gestionar la teva imatge personal a 360º (imatge externa, expressió, habilitats socials i actitud) no et perdis aquest seminari.
GESTIÓ PRÀCTICA DE RESIDUS INDUSTRIALS
Els canvis de normativa obliguen molts sectors professionals a adaptar-se constantment. Això afecta a les empreses a nivell organitzatiu, econòmic, administratiu i a vegades, també, de personal.
Però si aquests canvis han afectat de forma més notable en algun sector, segurament és en el de la gestió de residus industrials.
I, tot això, s’ha de poder conjugar amb les necessitats de l’empresa perquè pugui continuar amb la seva activitat.
Aconseguir una correcta gestió dels residus i assegurar que les millores introduïdes compleixen amb la normativa legal cal que les persones designades per l’empresa com a responsables de la gestió dels residus disposin dels coneixements, les eines i els recursos necessaris.
I justament és aquest l’objectiu d’aquesta formació: dotar els participants de coneixements per complir la normativa, millorar l’eficiència en els recursos i reduir riscos i costos per a l’empresa.
COMPTABILITAT BÀSICA
Una bona gestió comptable és bàsica per a poder sobreviure en un mercat cada vegada més global i competitiu. En aquest curs ens aproparem al món comptable, iniciant-nos i situant la comptabilitat dins de l’empresa, aclarint la informació que ofereix, entenent quins són el seus límits, i us proporcionarem coneixements teòrics i pràctics per poder dur a terme una comptabilitat bàsica.
Parlarem de la gestió del patrimoni i de com fer balanços de situació, de com funciona el procés comptable, del tractament comptable de les existències (preus de cost i de vendes, operacions de compravenda i el concepte consum), de l’Impost sobre el Valor Afegit o de les amortitzacions (com les comptabilitzem i quina Regulació Fiscal tenen).
El curs l’organitzem amb PIMEC i compta amb el suport del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.
COMPETÈNCIES DIGITALS BÀSIQUES
Què és la informàtica? Et sonen els conceptes Hardware i Software? Saps quins són els components bàsics d’un ordinador?
En aquest curs parlarem d’ofimàtica (processador, fulls de càlcul, presentacions), d’internet (navegadors, correu electrònic, emmagatzematge al núvol) i aprendrem les competències digitals bàsiques a través de diferents eines online per a ajudar-te a treure tot el profit possible al teu entorn de treball.
L’objectiu és aprendre els conceptes i habilitats bàsiques de la informàtica per a que les persones treballadores puguin utilitzar aquesta tecnologia tant a nivell professional com personal.
El curs és gratuït, gràcies al suport del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya, i s’organitza conjuntament amb PIMEC.
> PARAL·LELS
> Formació professional i ocupació de la Garrotxa – Neix el projecte PRO, amb l’objectiu d’apropar la formació professionalitzadora a tothom, joves, famílies, empreses i població en general. Coneix-lo aquí!

> L’arquitectura genètica de les malalties hereditàries – Què en sabem i com la podem utilitzar en medicina personalitzada? Aquest és el títol de la propera conferència de Els Grans Interrogants de la Ciència. Serà divendres 21 de febrer a les 19 h al Casal Marià.

> L’Observatori del Paisatge de Catalunya fa 15 anys – Durant aquest temps l’ens ha esdevingut un referent com a centre d’estudi i seguiment de l’evolució dels paisatges a Catalunya. Per molts anys més!

> CALENDARI
AQUEST MES ET PROPOSEM...
SESSIONS DE FORMACIÓ PER A EMPRENEDORS
> 26 de febrer
> 28 de febrer
Emprendre en clau de competències
Bon temps a la feina
FORMACIÓ CONTÍNUA
> Inici: 19 de febrer
> Inici: 26 de febrer
> Inici: 28 de febrer
MOS 77-720: Microsoft Excel, nivell avançat
Anglès B2A
Comptabilitat bàsica
I PEL MES DE MARÇ:
SEMINARIS EMPRESARIALS
> 3 de març
> 24 de març
L’impacte i la influència de la comunicació personal & professional
Gestió pràctica dels residus industrials
SESSIONS DE FORMACIÓ PER A EMPRENEDORS
> 4 de març
> 6 de març
> 11 de març
> 13 de març
> 18 de març
> 20 de març
> 25 de març
> 27 de març
Pla d’Empresa i documents i tràmits per obrir el teu negoci
Com treure profit de la creativitat i la innovació per al meu projecte?
Fent els números del teu negoci: anàlisi i previsió financera
Màrqueting digital, el procés de captació de clients pels canals de l’era digital
Formes jurídiques i societàries per crear una empresa
Et cal finançament per al teu projecte o negoci? Saps quins són els productes financers actuals?
Tot allò que et cal saber del règim general d’autònoms
Instagram business: es poden augmentar les vendes a través d’Instagram?
FORMACIÓ CONTÍNUA
> Inici: 11 de març Competències digitals bàsiques
ALTRES ACTIVITATS DESTACADES
SEMINARIS EMPRESARIALS
> Inici: 5 de maig Gestió d'equips
SESSIONS DE FORMACIÓ PER A EMPRENEDORS
> 1 d'abril
> 3 d'abril
Saps com preparar els impostos a pagar?
Com treure el màxim rendiment del teu mòbil: apps per fer-te la vida fàcil
FORMACIÓ CONTÍNUA
> Inici: 1 de juny Habilitats directives
No trobes el que busques?
Mira aquí tot el que hem programat per a tu!
T. 972 26 21 28 – fes@olot.catfes.olot.ca
Fundació d'Estudis Superiors d'Olot
C/ Joan Pere Fontanella, 3 - 17800 Olot
T 972 26 21 28 - fes@olot.cat