Si no ho veus correctament mira'l al navegador clicant aquí
Si vols deixar de rebre aquest butlletí clica aquí
ÚLTIMES PLACES DEL PROGRAMA DE DIRECCIÓ COMERCIAL D'ESADE
Un dels principals objectius del Programa de Màrqueting i Vendes. Direcció Comercial d’ESADE que tindrà lloc del 25 de febrer al 21 d’abril és l’intercanvi. Fora de l’àmbit estrictament formatiu es treballarà sobre casos reals externs perquè cadascun dels participants puguin exposar punts de vista, aportar opinions i exemples de resolució.
Centrant-nos en la formació, treballarem estratègies de comunicació i màrqueting, estratègies de productes i preus i estratègies comercials, i aprendrem a gestionar equips de vendes i a establir estratègies de col·laboració amb els nostres clients.
El curs, dirigit per Carles Torrecilla, utilitza el model d’aprenentatge mixt (blended learning), permet acollir-se a un Permís Individual de Formació (PIF) i és bonificable per la Fundación Tripartita.
GESTIÓ DE FINANCES PER A EMPRENEDORS
Els dies 19 i 26 de febrer el programa de Sessions de Formació per a Emprenedors inclou dues sessions dedicades a la gestió de les finances. A la primera es presentaran de manera pràctica els mecanismes per a l’elaboració de la previsió financera en un petit negoci. S’hi donaran a conèixer les dades econòmiques bàsiques per tal de poder fer una bona interpretació de les finances de l’empresa i poder realitzar una previsió amb fonaments.
A la segona, dedicada a l’ABC de l’anàlisi financera, s’hi exposaran els fonaments de les finances de l’empresa, així com de la necessitat de la creació d’una informació financera fiable i puntual per a un bon funcionament del negoci. L’ús de la informació comptable i financera és una eina imprescindible per a la presa de decisions empresarials i amb aquesta sessió aprendrem a analitzar els principals indicadors financers.
Ambdues sessions aniran a càrrec de Salvador Figueras, especialista en economia i finances de l’empresa i membre de SECOT.
LA TEVA IDEA DE NEGOCI ÉS GENIAL. LA SAPS VENDRE?
La teva idea de negoci és genial, la pots explicar? Quan arriba aquest moment apareix un nus a l’estómac, un “conegut” que complica l’existència i impedeix una correcta comunicació. En conseqüència, es posa en perill el futur del negoci.
Per vendre bé la nostra idea hem de poder comunicar allò que ja sabem amb amor i passió. Només cal que disposem de les eines per fer-ho.
En el marc de les Sessions per a Emprenedors 2016 hem programat dues sessions per donar les eines necessàries per vendre la nostra idea, fer-ho amb seguretat i amb garanties d’èxit.
A la primera sessió, Comunicació: com em venc I parlarem de com ens presentem, de com comunicar una idea amb 60 segons, com despertar la curiositat del receptor i com saber respondre les possibles preguntes de forma adequada.
A la segona sessió, Comunicació: com em venc II posarem en pràctica els coneixements adquirits amb exercicis tant individuals com grupals.
INCOTERMS 2010 PER AL COMERÇ INTERNACIONAL
Si la nostra empresa es dedica a la importació i exportació de mercaderies, conèixer a fons els Incoterms ens serà de gran utilitat a l’hora de negociar correctament una operació de compra-venda internacional.
Amb aquest seminari de 5 hores de durada aprendrem a utilitzar correctament els Incoterms, coneixerem el circuit operatiu i els usos recomanats de cada Incoterm i aprendrem a escollir aquells que millor s’adapten a la nostra realitat comercial. Cal tenir en compte la comissió de l’agent comercial, la fiscalitat internacional, la forma de cobrament o pagament utilitzada, el tipus de mercaderia, etc.
El seminari tindrà lloc el dimarts 15 de març de 9 h a 14 h i anirà a càrrec de Remigi Palmés, llicenciat en Management Internacional.
FORMACIÓ PER A JARDINERS, PAISATGISTES I TÈCNICS D'ESPAIS VERDS
Els municipis dediquen gran quantitat de recursos personals, materials i econòmics per a gestionar els espais verds públics, i cal que els tècnics responsables tinguin la formació adequada.
Amb la voluntat de donar les eines necessàries a aquest sector professional, des de la FES programem dos cursos específics els mesos d’abril i maig.
D’una banda el Curs de Gestió de Contractes i Licitacions d’Espais Verds Públics que s’adreça a tècnics, consultors i gestors d’espais verds i ofereix la formació necessària perquè es puguin planificar aquests espais seguint la normativa i la planificació vigent i, alhora, de forma efectiva i eficient, tan ambientalment com econòmica.
I, de l’altra, la segona edició del Curs d’Elaboració de Plans de Gestió de Risc de l’Arbrat. Un protocol de treball que garanteix la gestió adequada del risc associat a l’arbrat d’un municipi i que serveix per portar un registre sistemàtic de totes les observacions i actuacions que s’hi fan. Un curs que alterna sessions teòriques amb sessions a peu d’arbre, que es portaran a terme a la Plaça Clarà d’Olot.
LA UNIVERSITAT DE GIRONA S'ACOSTA A LES EMPRESES
Els Campus Sectorials de la Universitat de Girona són plataformes relacionals creades amb l’objectiu de facilitar la comunicació entre les empreses i institucions de diversos sectors socioeconòmics i la Universitat de Girona.
La base dels Campus Sectorials és el contacte permanent que s’estableix entre la universitat i les empreses i institucions, mitjançant una interlocució personalitzada i única. Actualment són 6 els Campus Sectorials que la universitat proposa: Campus Aigua, Campus Turisme, Campus Alimentació i Gastronomia, Campus Comunicació Cultural i Corporativa, Campus Compòsits i Campus Salut.
El proper dimecres 9 de març, a les 8.30 h del matí, el Cercle Euram i la FES conviden Ramon Moreno, vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdG i membre del Patronat de la FES, per explicar als empresaris de la comarca el funcionament dels Campus Sectorials i la voluntat de la universitat d’establir vincles i relacions per a futures col·laboracions.
Més informació i inscripcions aquí.
> PARAL·LELS
Jardins verticals, aspectes botànics i pràctics. Més informació aquí.
 
La gestió integrada de plagues (GIP) en espais verds públics. Més informació aquí.
 
Sector lleter, situació actual i expectatives de futur. Més informació aquí.
 
4rt Fòrum de joves emprenedors en l’àmbit rural. Més informació aquí.
 
Conviure amb l’autisme – La UOC porta a Olot aquesta conferència gratuïta i oberta a tothom el proper divendres 26 de febrer, a les 18 h de la tarda, a la seu de la FES. Més informació aquí.
 
Transformem la Garrotxa, un repte de tots – Conferència oberta a tothom a càrrec d’Alfons Cornella, fundador d’Infonomia i Co-society. Divendres 4 de març, a 2/4 de 7 al Torín.
 
L’aplicació de la Llei de Transparència a les Administracions Locals – Dimarts 8 de març a la FES. Més informació aquí.
 
III Jornades d’energies, eficiència i producció d’energia per a l’autoconsum. Dissabte 12 de març a Can Monsà. Més informació i inscripcions aquí.
> CALENDARI
EMPRESA
ESADE
> Inici: 25 de febrer Programa de màrqueting i vendes. Direcció Comercial
SEMINARIS EMPRESARIALS 2015-16
> 15 de març
> 29 de març
> Inici: 13 d’abril
> Inici: 19 d’abril
> 10 de maig
> 24 de maig
> Inici: 7 de juny
Comerç internacional: taller d’Incoterms 2010
Líders dissenyadors d’estats d’ànim
Taller de Wordpress
Gestió de projectes
Millora el rendiment de la teva empresa: KPI
Estratègia comercial en xarxes socials per a empreses
Atenció i comunicació al client
SESSIONS PER A EMPRENEDORS
> 19 de febrer
> 26 de febrer
> 4 de març
> 11 de març
> 1 d’abril
> 15 d’abril
> 22 d’abril
> 6 de maig
> 20 de maig
> 27 de maig
> 10 de juny
> 23 de setembre
> 7 d’octubre
> 21 d’octubre
> 4 de novembre
> 18 de novembre
> 25 de novembre
> 16 de desembre
Com gestionar finances I: elaborar previsió financera
Com gestionar finances II: ABC de l’anàlisi financera
Comunicació, com em venc I
Comunicació, com em venc II
Com un web pot ajudar a fer créixer el meu projecte
Competències bàsiques i capacitats de l’emprenedoria col·lectiva
Com crear la meva empresa: el Pla d’Empresa
Màrqueting per a emprenedors
Història i evolució de les xarxes socials
Bones pràctiques i consells per aprofitar les xarxes socials
Treure profit de la creativitat i la innovació per al meu projecte
Què hem de saber del règim general d’autònoms?
Com evitar els problemes més freqüents dels emprenedors
Documents i tràmits per obrir el meu negoci
Formes jurídiques i societàries per crear una empresa
Fiscalitat bàsica per a emprenedors I
Fiscalitat bàsica per a emprenedors II
Els fonaments de les finances de l’empresa
CURSOS INTENSIUS D'IDIOMES 2015-16
> Abril a Juny Anglès, nivells A1, A2, B1, B2 i C1                                         
Francès, nivells A1, A2, B1, B2 i C1                                     
Alemany, nivell B1                                                               
Rus, nivell A2
CURSOS EMPRESARIALS
> 9 de març Campus Sectorials de la UdG
> Inici: 29 de març Curs de comunicació i relacions humanes
PROFESSIONALS
CONEIXEMENT TURÍSTIC DE LA GARROTXA
> 16 de febrer
> 23 de febrer
> 1 de març 
Mòdul II - Què és la Carta Europea del Turisme Sostenible. Altres acreditacions.
Coneixement dels productes i serveis turístics locals
Eines per transmetre informació de qualitat al visitant. Funcions i tasques de l'informador. Material informatiu.
JARDINERS, PAISATGISTES I TÈCNICS D'ESPAIS VERDS
> 4, 11, 18 i 25 d’abril
> 3 a 6 de maig
Gestió de contractes i licitacions d’espais verds públics
Elaboració de Plans de Gestió de Risc de l’Arbrat – 2a edició
TÈCNICS DE PARCS NATURALS I BIÒLEGS
> 30 de juny, 1 i 2 de juliol IV Jornada de Conservació de Flora
DOCENTS - CURSOS D'ESTIU
> 5 i 6 de juliol
> 4, 5 i 6 de juliol
> 6 i 7 de juliol
> 11, 12 i 13 de juliol
Curs de tècnica vocal basat en el mètode estill voice
Perspectives transsexuals en l’àmbit educatiu
La transformació de Catalunya al llarg del s. XIX
Aplicacions i didàctica del ritme a través de la percussió corporal
Fundació d'Estudis Superiors d'Olot
C/ Joan Pere Fontanella, 3 - 17800 Olot
T 972 26 21 28 - fes@olot.cat