Curs en educació no directiva i vivencial, etapa de 3 a 12 anys

FES Olot 08/07/19
5 Sessions / 50 hores (20 hores presencials + 30 hores de treball personal)

L’educació no directiva és aquella que reconeix els infants com a individus plenament capaços de prendre consciència i responsabilitat del seu propi procés de desenvolupament i aprenentatge.

El mestre ha de ser capaç de crear contextos (entorns, materials, dinàmiques i experiències) que portin els infants a desenvolupar totes les seves dimensions a partir de la iniciativa pròpia i l’experimentació.

Al llarg del curs presentarem, reflexionarem i analitzarem les característiques, els criteris i les eines que ens permetran acompanyar el procés de creixement dels infants des d’una perspectiva no directiva i vivencial.

Objectius:

Al acabar la formació el participant ha de ser capaç de crear i gestionar un context educatiu per a infants de 3 a 12 anys basat en la vivencialitat, la no directivitat i l’autonomia.

Comença:

Dilluns 08 de juliol de 2019 a les 09:30
fins Divendres 12 de juliol de 2019 a les 13:30

Durada:

50 hores (20 hores presencials + 30 hores de treball personal)

Preu:

145 €

Límit per apuntar-se:

01 juliol

Bonificable:

Reconeixement:

Pendent de ser reconegut com a formació permanent pel Departament d'Ensenyament. Curs d'estiu de la Fundació UdG.

Codi:

19058

Programa:

1. Els ambients preparats

Objectiu: Identificar els criteris bàsics per la confecció i adequació d’ambients preparats per a infants de 3 a 12 anys.

Què entenem per ambients preparats?
Antecedents.
Característiques.

2. Processos Neurobiològics

Objectiu: Adquirir els criteris per adequar el context educatiu en funció del moment maduratiu dels infants.

Marc teòric.
Conceptes Clau.
Seqüència evolutiva.
Etapes de desenvolupament.
Neurobiologia i Ambients preparats.

3. Llibertat d’acció.

Objectiu: Definir indicadors per planificar l’acció pedagògica en base a la no directivitat. 1.

Concepte de llibertat.
Autonomia / Autogestió / Responsabilitat → Autoconfiança.

4. Relacions. Llibertat i Respecte

Objectiu: Definir indicadors per planificar l’acció pedagògica en base a la no directivitat. 2.

Seguretat.
Pautes, normes i límits.
Acompanyament.
Llenguatge Respectuós

5. Seguiment i Observació

Objectiu: Sistematitzar i objectivitzar el procés de control del desenvolupament en un entorn d’acció autònoma dels infants.

Seguiment.
Enregistrament.
Observació.

Consulta tota la programació de “Cursos d’Estiu 2019”

Professorat:

  • ANNA POMARES PIÑOL

    Diplomada en Magsiteri amb l’especialitat en Educació Especial.
    Assessora del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya en “Ambients Preparats” i “Estratègies pel Foment de l’Autonomia dels Alumnes”.
    Mestra d’escola pública, acompanyant en projectes d’educació no directiva i coordinadora pedagògica en diversos centres i associacions educatives.

  • SERGI TENDERO ACÍN

    Llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport.
    Assessor del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya en “Ambients Preparats” i “Estratègies pel Foment de l’Autonomia dels Alumnes”.
    Mestre d’escola pública, acompanyant en projectes d’educació no directiva i assessor pedagògic en diversos centres i associacions educatives.

Correus de contacte:

thời trang trẻ emWordpress Themes Total Freetư vấn xây nhàthời trang trẻ emshop giày nữdownload wordpress pluginsmẫu biệt thự đẹpepichouseáo sơ mi nữHouse Design Blog - Interior Design and Architecture Inspiration