Programa de Màrqueting i Vendes ESADE 2017 (2ª edició)

Carles Torrecilla Gumbau
FES / 16/02/17
8 Sessions / 100 h

Podeu sol·licitar l’admissió en aquest enllaç.

Objectius:

El “Programa de Màrqueting i Vendes. Direcció Comercial” proporciona als directius participants la formació necessària, teòrica i pràctica, perquè puguin:

  • Desenvolupar i actualitzar el seu coneixement sobre els mètodes i els conceptes aplicables en màrqueting i vendes.
  • Sensibilitzar-se amb les estratègies i els plantejaments competitius en entorns turbulents.
  • Compartir i debatre les tendències actuals i les futures evolucions de la gestió comercial en les empreses.
  • Establir contactes amb directius d’altres sectors o indústries que estiguin afrontant reptes similars als seus.

Comença:

Dijous 16 de febrer de 2017 a les 09:00
fins Dijous 06 d'abril de 2017 a les 18:30
Totes les dates

Lloc de realització:

Fundació d'Estudis Superiors d'Olot

Durada:

100 h

Preu:

matrícula general6550 €
membres d'ESADE Alumni5895 €
4716 €

Límit per apuntar-se:

31 gener

Bonificable:

Reconeixement:

ESADE - URL

Codi:

17001

Vols bonificar aquesta formació?

Si No

Programa:

1. Contextualitzar

  • L’opció de l’orientació al mercat com a filosofia d’empresa
  • Encaix de l’orientació al mercat amb la política d’empresa
  • La realitat empresarial i el seu entorn. Identificació i comprensió dels factors de canvi

2. Formulació Estratègica I

  • El procés de formulació de l’estratègia de màrqueting
  • Desenvolupament dels avantatges competitius i de creixement des de l’estratègia de màrqueting

3. Formulació Estratègica II

  • Les decisions en segmentació estratègica
  • Les decisions en posicionament competitiu
  • El valor i l’arquitectura de la marca

4. Estratègies de Productes i Preus

  • Estratègies de productes i gestió de la cartera
  • Cicle de vida del producte
  • Especificitats del màrqueting de serveis
  • Estratègies i tàctiques en la fixació i la gestió dels preus

5. Estratègia de Comunicació i Màrqueting Digital

  • El pla de comunicació i el seu desenvolupament des de l’estratègia de marca
  • Desenvolupament del brífing de comunicació i judici a la publicitat
  • Les claus del màrqueting digital des de l’e-business i l’e-commerce

6. Estratègia Comercial

  • Gestió dels canals
  • Segmentació estratègica de clients i model de vendes
  • Disseny de propostes de valor per a diferents clients o segments de clients
  • Disseny de l’estructura comercial per portar a cap l’estratègia

7. Planificació Comercial

  • Planificació comercial i desenvolupament de les polítiques de vendes (trade marketing)
  • Gestió de comptes clau (key account management, KAM): principis, organització per al KAM i desenvolupament de les polítiques comercials amb clients clau
  • Estratègies de col·laboració amb clients (category management)

8. Gestió d’Equips de Vendes

  • Polítiques de captació, formació i capacitació
  • Determinació d’objectius i plans de retribució
  • Lideratge i gestió del canvi dels equips

 

PROFESSORAT

Un equip docent que viu la realitat empresarial. El nostre equip docent està format, a més del professorat del Claustre acadèmic, per alts directius i consultors, immersos constantment en negociacions, projectes start-up, fusions, consells d’administració o coaching per a directius.

  • Pedro Armangué
  • Jaime Castelló
  • Carles Torrecilla
  • Mònica Casabayó
  • Oriol Iglesias
  • Julio Villalobos
  • Carlos Jordana
  • Jordi Molina

 

PARTICIPANTS

Els participants en el programa són professionals i empresaris amb experiència, que poden estar ocupant càrrecs de responsabilitat en les àrees gerencial, comercial, de màrqueting o de vendes. El curs va dirigit també a directius que, des de qualsevol altra àrea funcional, estiguin interessats a conèixer les necessitats dels seus consumidors i clients i a millorar la seva resposta empresarial.


 

MODEL D’APRENENTATGE

El programa utilitza un model d’aprenentatge mixt (blended learning), que combina diferents mètodes d’aprenentatge, tant presencials com virtuals:

  • Preprograma – Virtual
  • Programa – Presencial/Virtual (8 sessions)
  • Postprograma – Virtual

En particular, el format del programa combina presentacions teòriques, útils per elaborar un marc conceptual general sobre cada tema específic, i anàlisis de casos pràctics relacionats amb cada un dels temes previstos en el contingut. En les sessions de treball amb el professorat es posarà un èmfasi especial en l’aplicació pràctica immediata dels coneixements impartits, i s’afavorirà, a més, el contrast constant de l’experiència entre professors i participants.

Formació en línia
La part de e-learning té per objectiu complementar les sessions presencials i comprovar l’aplicació pràctica de les nocions adquirides en la realitat de l’organització empresarial en què treballi el participant. La plataforma en línia completa i integra de manera fonamental la formació del curs, durant les tres fases.

1. Preprograma
a. Vídeos i lectures prèvies per a la simulació de mercat en línia.

2. Programa
a. Lectures “extramurs”, suggerides pel professor responsable, tant prèviament com posteriorment a la sessió.
b. Realització de la simulació de mercat en línia.

3. Postprograma
a. Entrega de l’informe final del simulador de mercat en línia i avaluació. Feed-back de l’equip de professors.


DURADA
En total el programa té una durada de 100 hores, de les quals 64 estan articulades en vuit jornades presencials i les 36 restants són d’aprenentatge en línia.


Com enfortir la posició competitiva al mercat

La constant evolució i enduriment de l’entorn competitiu, especialment en anys de recessió, implica que les companyies i els directius que les lideren han d’aportar valor més que mai. I només hi ha un camí per sortir com a guanyadors de la nova situació: aplicar una estratègia comercial correcta, incloent-hi la definició i implementació dels plans de màrqueting i vendes així com el desenvolupament de l’organització comercial necessària per fer-los realitat.
Només les organitzacions que situïn els consumidors i els clients en el centre de la seva atenció i construeixin el go-to-market strategy basant-se simultàniament en aquells dos pilars, màrqueting i vendes, enfortiran la seva posició competitiva al mercat.
Per a això, cal desenvolupar líders que puguin enfrontar-se a aquests reptes des d’una anàlisi del mercat correcta, que estableixin les estratègies de màrqueting i comercials oportunes i que dominin els instruments necessaris per implementar-les.
Actualment, les empreses capdavanteres ho són, entre altres coses, per aplicar una visió comuna des de màrqueting i vendes. Igualment, els professionals que treballen en aquestes àrees han d’estar preparats com més va més per moure’s indistintament en l’una i l’altra, i des de la seva capacitat de gestió convertir-se en els líders que transformaran les seves organitzacions per garantir l’èxit present i futur.

 

ITINERARI DE MÀSTER
L’Executive Master in Management és un títol propi de la Universitat Ramon Llull, que es pot realitzar de forma modular amb alguns dels cursos que ESADE Business School imparteix a Olot:‐ Títol d’Expert en Màrqueting i Vendes. Direcció Comercial. Inici: Febrer 2017
‐ Diploma Programme for Leadership Development ‐ PLD. Inici: Març 2018
‐ Títol d’Expert en Direcció Financera
‐ Master Thesis

Professorat:

  • Carles Torrecilla Gumbau

    Doctor en màrqueting i estudis de mercat. Llicenciat i Màster en Administració d’Empreses per ESADE. Director Executiu de Desenvolupament Corporatiu i Business Intelligence d’ESADE Executive Education. Fundador i soci de Praktik Hotels , fleques La Reposada , supermercats orgànics Veritas , Divino Villas (entre d’altres) i membre del directori de diverses empreses.

Correus de contacte:

thời trang trẻ emWordpress Themes Total Freetư vấn xây nhàthời trang trẻ emshop giày nữdownload wordpress pluginsmẫu biệt thự đẹpepichouseáo sơ mi nữHouse Design Blog - Interior Design and Architecture Inspiration