Taller de crítica de dansa

FES Olot 29/01/18
1

Sismògraf. El festival que detecta el moviment

El programa Tots Dansen s’està consolidant com un pont molt eficaç entre els alumnes de secundària i el sector de la dansa. Quins altres elements del currículum escolar poden beneficiar-se de l’experiència del Tots Dansen? Com es poden involucrar altres professors del claustre en aquest mateix programa? Recomana proposa un projecte a mig termini que, puntualment, podria iniciar-se en uns continguts de mínims, amb la voluntat de pivotar el projecte a partir dels resultats d’aquest primer assaig. Habitualment, els professors reben unes nocions per conèixer com han de construir la coreografia amb els seus alumnes en les seves hores reglamentàries. Proposem obrir una línia de taller d’escriptura que permeti abordar, des de la redacció del programa de mà a una crònica d’un assaig o la crítica final de l’espectacle.

Comença:

Dilluns 29 de gener de 2018 des de les 16:00 fins les 20:00

Lloc de realització:

Can Monsà. C/ Joan Pere Fontanella, 3 d'Olot

Preu:

Gratuït

Límit per apuntar-se:

29 gener

Bonificable:

No

Programa:

 

Què proposem?

Plantegem fer una sessió de 4 hores. Durant aquest taller es donaran eines per poder guiar els possibles textos relatius a l’espectacle. També hi haurà una exposició que faci una cartografia de la dansa, ja que per poder parlar d’un tema, cal conèixer el context i uns conceptes bàsics que donaran consistència i agilitat a la redacció. Pensem que es pot aplicar en català i castellà, i depenent del nivell també en llengües estrangeres com l’anglès, el francès o l’alemany.

La proposta intuïtiva de l’equip de Recomana és que s’adreci aquest treball de redacció als mateixos alumnes del curs que estaran treballant la coreografia o, millor encara, al dels cursos anteriors perquè puguin descobrir de primera mà un projecte que ells podran experimentar pròximament.

Com es trasllada la dansa a una aula teòrica? Per una banda, oferim eines per observar o “llegir” un espectacle de dansa –que és molt diferent del teatre de text– i per l’altra banda, s’aporten coneixements relacionats amb un marc més ampli de la dansa. Per exemple, nocions de la història de la dansa que estigui més relacionada amb la coreografia i la relació d’aquesta coreografia amb altres expressions artístiques –música, arquitectura, arts plàstiques, etc.

Finalment, l’objectiu és que aquests articles tinguin el màxim de visibilitat, que aportin valor als que assagen la coreografia i també als que han aconseguit un article interessant difonent-lo per les xarxes de l’escola, del municipi o, si es considerés necessari, des de Recomana.

 

Desenvolupament del taller de 4 hores

Grup màxim de 30 persones. (A partir de 20 professors, es plantejaria partir els dos tallers per mirar de reduir al màxim la ràtio inscrits/ tallerista).

Aconsellable vestir amb roba còmoda

 

Plànning

16h. Arribada i presentació

  • Una oportunitat per a incorporar més alumnes a l’activitat que no volen/poden ballar o de cursos anteriors per a motivar-los pels cursos vinents. També hi poden participar mestres de llengues que els seus instituts no participen de Tots Dansen.

16.15h. Taller 1. Com posar-se a escriure.

  • L’activitat artística, una oportunitat per a altres matèries: plàstica (escenografia, disseny programa de mà), expressió escrita (redacció d’articles) , expressió oral (accions de prefuncions o postfuncions).
  • Quines accions podem desenvolupar en redacció escrita:
    • l’entrevista
    • la crònica
    • el text del programa de mà
    • la crítica
    • xarxes socials (com podem redactar per a les xarxes, i adoptar un discurs per a twitter, facebook o Instagram). Hi ha qui les utilitza per fer observacions, altres per recomnar. Observarem casos reals.

17’45h Descans

18’15h Taller 2. Cartografia de la dansa.

  • Llegir el llenguatge corporal. S’explicarà a nivell tècnic d’on prové el llenguatge físic o corporal de l’artista o bé de quins referents sorgeix. Al voltant del cas concret es donaran eines de com i on es podria buscar més informació per poder valorar i contrastar el treball concret sobre el qual escriurem. És a dir, observarem el vocabulari gestual i corporal, la part més “artesanal” de la
  • La coreografia en context. (Sovint tenim una manca preocupant de cultura de dansa. Podem anomenar quatre compositors dels segles passats, però no coreògrafs o ballarines o mestre que van canviar la història d’aquesta expressió artística. No només passa amb la història del XIX, sinó també del segle XX i XXI). En aquesta part del taller es donaran unes pautes o més aviat un seguit de preguntes per dibuixar una constel·lació al voltant de la (o una) peça i la relacionarem amb altres peces, estils o conceptes clau que aportin un panorama més

20h Comiat.

 

A càrrec de

Recomana és una plataforma i portal web que agrupa 40 crítics/prescriptors d’arts escèniques, que tenen com a finalitat  aconsellar, guiar i proporcionar una major satisfacció del públic en la tria i assistència a un espectacle per mitjà de l’aportació del bagatge i experiència de crítics i prescriptors professionals.

El projecte es canalitza, d’una banda, a través del web Recomana.cat, i d’una altra, a través de l’organització de RECOMANACCIONS, activitats de mediació entre els espectacles i el públic, amb la finalitat d’acostar les propostes a l’espectador tot incentivant la seva participació activa i una mirada crítica que l’ajudin a tenir més referents per poder valorar per si mateix.

 

Correus de contacte:

thời trang trẻ emWordpress Themes Total Freetư vấn xây nhàthời trang trẻ emshop giày nữdownload wordpress pluginsmẫu biệt thự đẹpepichouseáo sơ mi nữHouse Design Blog - Interior Design and Architecture Inspiration